top of page

Verjaardagskalender stoepkrijt


Al een aantal jaar maak ik deze verjaardagskalender. Van kinderen, ouders en collega's krijg ik altijd erg leuke reacties op deze verjaardagskalender.

En hij is zo simpel om te maken!

Het enige dat je nodig hebt is stoepkrijt en een telefoon/fotocamera. De kinderen tekenen iets wat met feest/verjaardag te maken heeft op het schoolplein. Dit kunnen bijvoorbeeld een feestmuts, taart, slingers of ballonnen zijn. Alles is goed zolang ze er maar een feestje van maken!

Zorg ervoor dat iedereen zijn eigen stukje heeft en genoeg ruimte om er nog bij te kunnen liggen, zonder dat de tekening van de ander op de foto komt.

Wanneer de kinderen klaar zijn met tekenen gaan ze bij hun tekening liggen. Leuk is als ze bijvoorbeeld met hun hoofd onder de feestmuts gaan liggen, zodat het net lijkt of ze de feestmuts op hebben. Of ze liggen naast de ballonnen, met hun hand op de touwtjes, zodat het net lijkt alsof ze de ballonnen vast hebben. Ook is het leuk om een hap te nemen uit de verjaardagstaart of de kaarsjes op de taart uit te blazen. Talloze mogelijkheden om veel verschillende foto's te maken dus. Ik sta op een krukje en maak van bovenaf een foto.

Als de foto's klaar zijn bewerk ik deze nog even op de computer in Paint. Ik maak er een rand omheen en schrijf hun naam en de datum waarop ze jarig zijn bij de foto. Vaak gebruik ik het pipetje om een kleur uit hun kleren te selecteren, zodat de tekst mooi overeenkomt met de foto.

Nog even printen, ophangen en je verjaardagskalender is klaar!



bottom of page