top of page

Strandhuisjes


Wat heerlijk dat het zonnetje zich zo vaak laat zien de afgelopen dagen. Dat brengt mij echt in de zomerstemming. Met de kinderen probeer ik de klas daarom alvast in de zomersferen te brengen. En daar dragen deze schattige strandhuisjes toch fantastisch aan bij!

Bij deze opdracht is het wel handig om rekening te houden met de droogtijd van de verf. Ik heb deze opdracht in 3 delen uitgevoerd.

Wat heb je nodig:

- Lege melkpakken

- Witte verf + kwasten

- Stanleymes

- Gekleurde vlechtstroken van 1 cm

- Schaar en lijm

Hoe ga je te werk:

- Eerst moeten de melkpakken wit geschilderd worden. Ik heb dit twee keer gedaan, dan dekt het mooier. Op één dag verven dan alle kinderen hun melkpak wit. Dan goed laten drogen. Op een andere dag verven ze hun melkpak nog een keertje wit. Ook leuk om de kinderen dit proces te laten meemaken. Dat ze in stappen zien wat voor moois je van een melkpak kunt maken.

- Snij daarna als leerkracht met een stanleymes een stuk van de onderkant van het melkpak. Ik denk dat ik er ongeveer 6 cm vanaf heb gesneden. Daarna snij je nog een klein deurtje in het melkpak.

- Nu worden de strandhuisjes versierd. Hiervoor heb ik vlechtstroken van 1 cm gebruikt. De kinderen mochten 1 kleur kiezen en daarmee het strandhuisje beplakken. De strepen mochten ze verticaal of horizontaal opplakken.

Om de strandhuisjes een beetje extra tot hun recht te laten komen heb ik ze in de vensterbank op zand gezet. Gewoon even wat zand uit de zandbak gevist en over de vensterbank verspreid. Zo krijg je toch meteen zin om naar het strand te gaan!

bottom of page