top of page

Grabbelton voor beloningen


Zoals jullie in mijn vorige bericht konden lezen gebruik ik in de klas het beloningssysteem ClassDojo. De kinderen kunnen hier punten verdienen voor goed gedrag. Dit is een extra motivatie voor de kinderen om goed hun best te doen in de klas. Ik spreek vaak met de kinderen af dat ze bij 20 punten een beloning mogen kiezen. Normaal liet ik de kinderen altijd een beloning kiezen die ze zelf graag wilde. Bijvoorbeeld vrij tekenen, binnen blijven of een spelletje doen. Maar toen kwam ik op Pinterest een ander tof idee tegen, namelijk een grabbelton voor de beloningen. Het is een idee van juf Laura. Op haar website geeft ze meer uitleg over het soort beloningen dat je in de grabbelton kunt doen. Ik heb er mijn eigen versie van gemaakt.

Ik dacht als we een grabbelton maken dan doen we het ook goed!

Hoe heb ik deze grabbelton gemaakt?

- Ik heb een grote doos gekocht bij de Hema.

- Ik heb de capsules (waar de beloningen in kunnen) besteld bij Venjoy. Hier kun je de capsules per 50 stuks bestellen, ik heb er zelf 25 gebruikt in deze grabbelton. Ik heb de capsules besteld half transparant, half kleur: 26 x 35 mm.

- Ik heb een zak conffetti, stroken gemaakt van kranten en stroken gemaakt van crêpepapier gebruikt om de grabbelton op te vullen.

- De beloningenstroken heb ik zelf gemaakt, zodat ze goed in de capsules passen. Deze stroken kun je hieronder downloaden, dan uitknippen en in de capsules stoppen.

Download de beloningsstroken hier

Klik hier als bovenstaande link niet werkt

bottom of page