top of page

Hilarische zinnen springen


Al eerder plaatste ik een bericht over het springen van klanken bij binnenkomst in de klas. Wat een succes was dat! De kinderen kwamen dag in, dag uit springend de klas in. Ik hoefde er niets meer over te zeggen, ze deden het vanzelf.

Na een tijdje was ik de klanken wel zat en op zoek naar wat anders. Wilde ik dan woorden? Maar leren de kinderen die woorden dan niet gewoon uit hun hoofd? Heeft het dan wel effect? Toen attendeerde mijn directrice mij op een oefening die ik in mijn leeshoek gebruik. Dit is de oefening hilarische zinnen. Hoe leuk is het om de kinderen deze hilarische zinnen te laten springen bij binnenkomst. Deze zinnen kunnen namelijk elke dag wisselen, zo leren de kinderen niet een rij woorden uit hun hoofd.

Ik werd meteen enthousiast en ben aan de slag gegaan. Ik heb gewoon een paar stukjes gekozen uit de oefening hilarische zinnen. Ik heb 3 blauwe, 3 groene en 3 rode stukjes gekozen, want daar kan je dan goede zinnen mee maken. Deze woorden typte ik in word, knipte ik uit en plakte ik op een rond vouwblad van 20 cm. De zinnen die ik gebruikte kun je hieronder downloaden, scheelt weer typen en uitzoeken! Daarna met boeklon eroverheen (werkt trouwens heel goed, gaat ook makkelijk weer van de grond en laat geen sporen achter) op de grond plakken en springen maar.

Hier nog even een filmpje ter verduidelijking.

Download de zinnen hier

Klik hier als bovenstaande link niet werkt

bottom of page