top of page

Strandballen als afscheidscadeau


Bij mij al jaren een groot succes, deze leuke strandballen als afscheidscadeau voor de kinderen. Ik doe dit al een paar jaar met veel plezier voor de kinderen. Bij de action koop ik voor elk kind een strandbal (de prijs van de strandballen is de afgelopen jaren wel gestegen... Je kunt ze ook online bestellen). De één na laatste schooldag blaas ik ze allemaal op, wat wel even een werkje is! Dan maak ik voor elk kind een persoonlijke strandbal. Dit doe ik door er iets persoonlijks voor dat kind op te schrijven. Bijvoorbeeld iets wat me is bijgebleven, wat het kind goed kan of wat ik bijzonder vind aan het kind. Natuurlijk is dit altijd iets positiefs, want iets negatiefs is niet zo gezellig op zo'n leuke strandbal. Ook wens ik de kinderen via deze strandbal een fijne zomervakantie. Vaak maak ik er nog een klein tekeningetje bij van bijvoorbeeld een zon, ijsje, strand, zee, etc.

Als de strandballen klaar zijn hang ik ze allemaal in de klas op, met een knijper aan een lijntje. Dat is voor de kinderen gezellig binnenkomen en dan ben ik die grote ballen even kwijt van de grond. Ik zorg er wel voor dat de tekst die ik geschreven heb zoveel mogelijk naar de achterkant hangt, zodat de kinderen dit niet al kunnen lezen.

Aan het eind van de dag, wanneer de zomervakantie begint, geef ik alle kinderen hun eigen strandbal. Ik lees voor wat ik er op heb geschreven en gooi ze dan naar de kinderen toe.

Ik vind het altijd zo'n leuk gezicht als al die kinderen met zo'n grote strandbal de school uit lopen. Hoe vrolijk kun je de zomervakantie beginnen!



bottom of page