top of page

Hoera! Mijn tand is eruit!


Het wisselen van hun tanden is voor de kinderen uit de lagere groepen echt een enorme beleving. Ze laten altijd vol trots zien hoe erg hun tand wel niet los zit (waar ik als juf meestal van sta te griezelen). Ze spelen er de hele dag mee, totdat hij uiteindelijk echt loslaat. Dan is er vaak de eerste schrik (want er komt soms een beetje bloed bij kijken), maar daarna laten ze met trots dat gapende gat in hun mond zien.

Het komt vaak voor dat de tanden van de kinderen eruit vallen tijdens schooltijd. Het kan bijvoorbeeld al gebeuren als een kind tijdens het 10-uurtje een hap neemt van zijn/haar appel. En ja, wat doe je dan met zo'n tand?

Eerst vouwde ik hem altijd in een papiertje en plakte daar een mooie sticker op. Totdat ik dit leuke kaartje tegenkwam op Pinterest. Van het wisselen van de tanden moeten we toch een klein feestje maken en met dit kaartje kan dat zeker!

Ik heb kleine zakjes bij een Sow Low winkel gekocht. Daar koop je 100 van die kleine zakjes voor een klein bedrag. De kaartjes print je uit. Ik print er meestal 4 op één pagina. De kaartjes knip ik dan uit en leg ik in mijn bureaula voor het geval dat...

En van de week gebeurde het eindelijk weer eens (voor het eerst dit schooljaar) en kon ik het met jullie delen! De losse tand gaat in het zakje. Op het kaartje schrijf ik de naam van het kind en de datum van vandaag. Daarna niet ik het zakje vast aan het kaartje.

Ook een leuk feestje voor onder je kussen, voor de Tandenfee!

Download het kaartje hier

Klik hier als bovenstaande link niet werkt

bottom of page