top of page

Fleurige insecten


Ik was op zoek naar een leuke knutsel voor op het raam. Ik vind het leuk als het raam zorgt voor een extra effect bij de knutselopdracht. Na lang speuren op Pinterest vond ik deze toffe insecten. Ik kon zo snel niet de juiste kleurplaten vinden, dus heb ik ze zelf gemaakt. Ze zijn onder aan dit bericht te downloaden.

Wat heb je nodig?

- Kleurplaat vlinder, wesp en vogel op stevig papier

- Prikmat en prikpen

- Vloeipapier

- Schaar en lijm

Hoe ga je te werk?

- Print de kleurplaten uit op stevig papier. Ik heb 120 grams A4 papier gebruikt, zodat de tekeningen bij het prikken niet zo snel scheuren.

- De kinderen kiezen een insect. Dan prikken ze alle vakjes aan de binnenkant uit de kleurplaat.

- Als alles is uitgeprikt plakken ze het vloeipapier achter hun insect (niet eerst uitknippen!). Ik heb vooraf het vloeipapier in kleine vierkantjes geknipt, zodat de kinderen dit zelf niet meer hoeven doen. De kinderen smeren lijm (van een pritt stift) op de kleurplaat, dus niet op het vloeipapier! Daarna plakken ze het vloeipapier op de kleurplaat. Het is leuk om verschillende kleuren door elkaar te gebruiken voor een extra leuk effect.

- Wanneer alle vakjes volgeplakt zijn met vloeipapier knippen ze hun insect uit.

- Hang de insecten daarna op het raam. Wanneer het licht naar binnen schijnt geeft dit een super vrolijk effect!

Download de kleurplaten hier

Klik hier als bovenstaande linkjes niet werken

bottom of page