top of page

Zonnige Paashazen


Wat is het toch fijn als de lente er weer aan komt. Het heerlijke zonnetje doet mij in ieder geval altijd weer goed. Vol enthousiasme ging ik op zoek naar leuke knutsels voor de Pasen. Op Pinterest kwam ik deze teken/knutselopdracht tegen. Ik vond hem super stoer en wilde die zeker wel even uitproberen in mijn klas. Het lastige was dat er op de website waar ik de opdracht vandaan heb geen kleurplaat van de Paashaas kon vinden, maar gelukkig weet ik inmiddels hoe ik deze zelf kan maken. Je kunt hier in ieder geval alles downloaden en gelijk in jouw klas aan de slag!

Wat heb je nodig?

- Paashaas op A3 papier

- Zonnebrillen op gekleurd A4 papier

- Gekleurd A3 papier voor de achtergrond

- Dunne zwarte stiften (denk aan fineliners, stiften of kalligrafeer-pennen)

- Schaar en lijm

Hoe ga je te werk?

- Print de kleurplaat van de Paashaas op A3 papier en de zonnebrillen op verschillende kleuren A4 papier.

- Geef de kinderen een Paashaas en laat ze deze alleen met rechte strepen invullen. Dit is een goede opdracht voor de motoriek. Ze moeten vakje voor vakje strepen. Laat ze geen strepen doortrekken in meerdere vakken, dan krijg je geen mooi effect.

- Wanneer de Paashaas helemaal vol met strepen is gemaakt knippen de kinderen de buitenkant van de Paashaas uit. Ik heb zelf de Paashaas in de juiste stukken geknipt, doordat er alleen maar zwarte lijnen zijn is dit lastig voor de kinderen.

- Ik heb de kinderen een achtergrondkleur laten kiezen en de stukken van de Paashaas hier voor ze opgelegd. Bij het plakken heb ik de volgende tip gegeven: eerst 1 stuk weghalen, lijmen en opplakken, dan het volgende stuk, etc. Zo blijft de Paashaas het beste in vorm.

- Dan mist de Paashaas nog zijn coole zonnebril! De glazen hebben de kinderen eerst uit de zonnebril geprikt. Daarna hebben ze de buitenkant uitgeknipt en de zonnebril op de Paashaas geplakt.

- Nu alleen nog leuk ophangen!

Download de materialen hier

Klik hier als bovenstaande linkjes niet werken

bottom of page