top of page

Theedoeken bestempelen


Wat kwam ik een ontzettend leuk moederdagcadeau idee tegen op de website van Doenkids! Het bestempelen van theedoeken met textielverf. Ik was echt meteen enthousiast toen ik dit idee zag. Zelf hou ik ervan om voor vader- en moederdag een beetje praktische cadeaus te maken. Een cadeau waar de ouders ook echt iets aan hebben. Hoe leuk is het om een zelfgemaakte theedoek van jouw kind in de keuken te hebben hangen. Een theedoek die je ook echt gewoon kunt gebruiken! Ik vond het een super idee en ben er dit jaar met mijn klas mee aan de slag gegaan.

Wat fijn is, is dat Doenkids op hun website precies in stappen laat zien hoe je deze mooie theedoeken kunt maken. Daar staat ook precies wat je nodig hebt voor het maken van deze theedoeken.

De uitleg voor het maken van deze toffe theedoeken vind je hier:

https://www.doenkids.nl/theedoek-stempelen-voor-moederdag/ Zelf vond ik de theedoeken die bestempeld waren met driehoekjes erg gaaf. Ook leuk om zo met verschillende driehoekjes een hartje te kunnen maken. In groep 3 zijn de kinderen nog jong en is het wel belangrijk dat je deze opdracht goed begeleidt voor een mooi resultaat. Ik heb de theedoeken één voor één met de kinderen bestempeld.

Mijn collega in groep 4/5 maakte deze theedoeken ook. Zij heeft er alleen voor gekozen om de kinderen zelf stempels te laten knippen uit papier. Ook een super leuk idee! Een leuke variatie voor de hogere groepen. De kinderen knipten bijvoorbeeld de letters M en A uit en konden zo het woord mama stempelen. Maar ook diverse andere figuren kwamen aan bod.

Deze opdracht is dus voor zowel jonge als oude kinderen een mooie manier om te laten zien hoe lief ze hun moeder vinden.

De resultaten van mijn klas zie je hieronder. En zeg nou zelf, zijn ze niet geweldig?!

bottom of page