top of page

Coole campers


Vorig jaar ben ik voor het eerst begonnen met het maken van deze coole campers. Ik maakte ze met mijn groep 3, maar ik denk dat zelfs in groep 8 ze dit nog tof vinden om te doen. Het leuke aan deze teken/knutselopdracht vind ik dat je er diverse materialen voor kunt gebruiken. Het is een opdracht waarbij de kinderen teken en knutselen met elkaar combineren. Ik neem hier ook altijd goed de tijd voor, ze zijn zeker niet binnen 1 middag af. Wil jij ook zulke gave campers maken in je klas? Hieronder lees je hoe je dit kunt doen.

Wat heb je nodig:

- Printable van de camper (hieronder te downloaden).

- Stiften

- Schelpjes (Action)

- Lint (Action)

- Vilten stickers (Action of Zeeman)

- Glittersteentjes (Action)

- Kleine satéprikkers

- Kleine muffinvormpjes (Hema)

- Touw voor een waslijn (Action)

- Kleine knijpers (Action)

- Patroonpapier (Hema, 1 kilo voor maar €2,50)

- Eventueel nog andere materialen die je in huis hebt

- Sterke lijm

Hoe ga je te werk:

- Print de camper uit op A3 papier! Dan is hij groot genoeg om ook bij te knutselen.

- Laat de kinderen de camper eerst inkleuren met stift. Ik heb er voor gekozen om dit met stift te doen, zodat de kleuren lekker fel zijn en goed opvallen.

- Daarna kunnen de kinderen de camper naar eigen inzicht versieren.

*Het is leuk om onderaan een strand te maken. Hier kunnen de kinderen dan kleine schelpjes plakken, handdoeken knippen van patroonpapier en parasollen maken van satéprikkers en muffinvormpjes (of patroonpapier).

*Het is ook gezellig om aan de camper een waslijn te hangen. Deze waslijn maak je van een touwtje en plak je heel makkelijk op de camper door de hoeken vast te maken met een vilten sticker. De kinderen knippen dan uit patroonpapier kleding en hangen die aan de waslijn met een kleine knijper. Zo krijg je ook nog een mooi 3D effect in je knutselopdracht.

*De camper kunnen ze dan zelf ook nog versieren met bijvoorbeeld bloemen en mooie gordijnen.

*Bovenop de camper is het leuk om bijvoorbeeld een surfplank te maken of een stapel met koffers die je meeneemt op vakantie.

Geef de kinderen een paar leuke ideeën en laat ze verder lekker aan de slag gaan.

Ik vind ze dit jaar ook weer erg tof geworden. De resultaten zijn hieronder te bekijken!

Download hier de printable van de camper

Klik hier als bovenstaande link niet werkt

bottom of page