top of page

Ballonnenolifant


Toen ik op Pinterest een foto voorbij zag komen van deze schattige olifanten wist ik meteen wat ik ermee ging doen! Wanneer de kinderen jarig zijn mogen ze ook met een grote kaart de klassen rond. Elke leerkracht schrijft dan een persoonlijke felicitatie op de verjaardagskaart van dat kind en daar plak je natuurlijk een gezellige sticker bij.

Maar hoe leuk is het om zo'n ballonnenolifant op de kaart te plakken! Ik werd meteen enthousiast en ging aan de slag. Ik heb nu een voorraadje gemaakt, zodat als er een kind langs mijn klas komt ik er meteen eentje op kan plakken.

Wil je ze zelf ook maken? Het is makkelijker dan je denkt! Hieronder vertel ik je hoe ik ze heb gemaakt.

Wat heb je nodig:

- Gekleurde ballonnen

- Olifantenoren (hieronder te downloaden)

- Wiebelogen

- Schaar, plakband en sterke lijm

Hoe ga je te werk:

- Download de olifantenoren en print ze uit op gekleurd papier.

- Knip de olifantenoren uit.

- Pak een ballon en plak de olifantenoren aan de achterkant vast met een klein stukje plakband.

- Bevestig met sterke lijm de wiebelogen op de ballon. Laat dit even drogen.

- Klaar zijn nu de ballonnenolifanten!

Download de olifantenoren hier

Klik hier als bovenstaande link niet werkt

bottom of page