top of page

Thank you for your thyme!


Ouders, wat moet je zonder ze op school! Ik ben altijd heel dankbaar dat er zoveel ouders zijn die mij in de klas willen helpen. Zo had ik dit jaar ook bibliotheek-ouders. Deze ouders gingen elke 6 weken voor mij naar de bibliotheek om daar weer nieuwe boeken voor in de klas te halen. Iets waar je als juf geen tijd voor hebt, maar wat wel echt een meerwaarde is in de klas. Zo hebben de kinderen het hele jaar door steeds een divers aanbod aan boeken waar ze uit kunnen kiezen. Dit is voor de leesmotivatie echt een boost. Ik merk namelijk dat de kinderen de boeken in de boekenkast op school vaak gauw gezien hebben. Door wisselende boeken uit de bibliotheek is er altijd weer iets nieuws en kun je ook goed inspelen op seizoenen, thema's en feestdagen.

Natuurlijk moest ik deze ouders ook even in het zonnetje zetten voor hun inzet dit jaar. Daarom ben ik gaan speuren op internet naar een leuk kleinigheidje. Ik kwam een leuk idee tegen: een plantje tijm met de tekst: 'Thank you for your thyme!'. Dat vond ik een heel cool idee, maar ik kon niet echt vinden hoe ik dit potje tijm dan leuk ging inpakken. Na nog even verder zoeken kwam ik, via Pinterest, op de website van Karin Joan. Zij heeft veel ontwerpen gemaakt om kleine zakjes te maken met een leuke tekst erop. Deze zakjes zijn heel makkelijk te maken, op haar website staat zelfs een instructiefilmpje. Deze zakjes vind ik echt heel erg leuk! Er zat alleen niet de tekst bij die ik zocht, dus die heb ik zelf gemaakt (hieronder te downloaden).

Nu is het heel makkelijk om dit leuke cadeautje te maken!

Wat heb je nodig?

- Plantje Tijm

- Zakje geprint op A3 papier (A3 was bij mij de goede grootte)

- Schaar en lijm

Hoe ga je te werk?

- Maak het zakje volgens het filmpje van Karin Joan (zie filmpje hieronder).

- Stop het plantje Tijm erin en klaar is je vrolijke plantje!

Download het zakje hier

Klik hier als bovenstaande link niet werkt

bottom of page