top of page

3D tulpen


Wauw wat zijn deze tulpen gaaf!

Ik was aan het speuren naar leuke lenteknutsels op mijn favoriete website: Pinterest! Daar kwam ik een foto van deze toffe tulpen tegen. Mijn eerste reactie was: 'Wat GAAF!' en mijn tweede reactie was: 'Dit is vast veel te moeilijk voor groep 3/4'. Maar ik ben geen opgever en hou wel van een uitdagende knutselopdracht, dus klikte ik toch door om te bekijken hoe je deze tulpen dan moet maken. En wat denk je... een MAKKIE! Dit kan mijn leuke en creatieve groep 3/4 zeker weten! Niks moeilijk gedoe, er is zelfs een super duidelijk instructiefilmpje. Dus ik ging enthousiast met mijn groep aan de slag.

Op deze website vind je alle informatie die je nodig hebt! Je kunt hier de sjablonen voor de tulpen en blaadjes downloaden. Ook staat hier een super handig instructiefilmpje. Hij duurt wel wat lang. Ik heb het filmpje gebruikt bij mijn uitleg aan de kids en tussendoor steeds even een stukje doorgespoeld. Ik vond de reactie van de kinderen uit mijn klas erg leuk. Zij reageerde eigenlijk ook net zoals ik reageerde. Ze vonden de knutsel cool, maar dachten niet dat het zo makkelijk zou zijn!

Op het filmpje/voorbeeld van de website worden er 5 tulpen gemaakt. Terwijl wij bezig waren met de tulpen kwamen we erachter dat 5 tulpen op een A4'tje niet echt gaan passen. Wij hebben daarom gekozen om 4 tulpen te knutselen. Dit staat mooi op één A4'tje en past ook goed.

Mijn collega's van de bovenbouw waren ook erg enthousiast over deze knutselopdracht. Ik denk dat kinderen in de hogere groepen het leuk vinden om deze knutsel te maken, want het heeft een leuk eindresultaat. Wil je de opdracht een stapje moeilijker maken? Dan kun je de kinderen natuurlijk ook hun eigen bloemen laten ontwerpen en zelf blaadjes laten knippen.

Deze vrolijke tulpen hangen bij mij nu gezellig in de klas. Laat de lente maar beginnen!

bottom of page