top of page

Kleurrijke kwallen


Ik word helemaal blij van deze kleurrijke kwallen! Het lijkt wel een feestje in de klas met deze kwallen aan het plafond. Het is een leuke, vrij simpele opdracht met een heel groot effect! Het maken van een leuke foto lukte moeilijk, vandaar ook een filmpje!

Wat heb je nodig?

- Papieren bordje

- Sitspapier in verschillende kleuren

- Wiebeloogjes

- Crêpepapier in verschillende kleuren

- Cadeaulint in verschillende kleuren

- Schaar, lijm en plakband

Hoe ga je te werk?

- De kinderen krijgen een papieren bordje. Dit bordje moeten ze volplakken met sitspapier. Ze mochten van mij twee tot drie kleuren kiezen om zo het kleurrijke effect mooier te laten uitkomen. Ze versieren de bovenkant van het bordje, maar wat ik na het ophangen heb geleerd is dat het ook heel leuk is om de onderkant van het bordje te beplakken! Dat is namelijk wat je ziet als je ze aan het plafond hangt. Dus voor het allerleukste effect beplakken ze de boven- en onderkant van het bordje.

- Daarna plakken ze op de bovenkant twee wiebeloogjes.

- Vervolgens plakken ze met plakband (dat blijft het beste zitten) linten en stroken crêpepapier onder het bordje. Laat ze beide gebruiken, zodat je wat verschillende diktes krijgt.

- Nu ophangen maar! Dit is alleen makkelijker gezegd dan gedaan... Vol enthousiasme ging ik namelijk op vrijdagmiddag aan de slag om vervolgens maandagochtend op school te komen en alle kwallen weer op de grond waren beland. Het handigste is om een stuk lint op de kwal te nieten. Daarna de kwal tussen het plafond de stoppen als je plafondplaten hebt. Als tip van mijn collega's kreeg ik om dit met behulp van een paperclip te doen! Na een tweede (betere) ophangpoging stralen deze kwallen in de klas!

bottom of page