top of page

Eekhoorns in de herfst


Toen ik deze eekhoorns op Pinterest tegenkwam dacht ik: 'WAUW! Die wil ik maken met mijn kids!' Dat bleek een minder moeilijke uitdaging dan ik dacht! Ik was mij er wel van bewust dat dit een uitdagende opdracht zou zijn voor kinderen van groep 3, maar geen onmogelijke. En dat bleek! Want de resultaten zijn toch gewoon super schattig?!

De beschrijving van deze knutselopdracht is te vinden op deze website. Ik heb de opdracht voor mijn groep 3 wat versimpeld. Hieronder leg ik je uit hoe ik dat heb aangepakt.

Wat heb je nodig?

- Printable van de eekhoorn (hieronder te downloaden)

- Printable van de blaadjes (hieronder te downloaden)

- Blauw A3 papier

- Oranje en witte stroken van 1cm breed

- Geel, groen, rood, oranje en bruin A4 papier

- Restanten gekleurd papier

- Schaar, pritt-stift en sterke lijm

Hoe ga je te werk?

Vooraf:

* Print de eekhoorn op oranje papier (ik heb de eekhoorns voor de kinderen uitgeknipt, zodat het wel echt een eekhoorn zou zijn en de basis herkenbaar was).

* Print de blaadjes uit op de kleuren geel, groen, rood en oranje.

- Maak een grote tak van bruin papier en plak die op de blauwe achtergrond.

- Plak daarop je eekhoorn.

- Ga nu aan de slag met de staart. De kinderen gebruiken hiervoor de oranje en witte strookjes. Ze maken hier kleine lusjes van en plakken die op elkaar. Ze beginnen bij het witte puntje van de staart en werken dan naar beneden. Zo komen de lusjes mooi op elkaar.

- Als de staart af is maken de kinderen de eekhoorn verder af. Het gezichtje moet worden gemaakt en de eekhoorn krijgt een kleine paddestoel in zijn handen.

- Nu de laatste stap, het maken van de blaadjes. Dit staat goed beschreven, d.m.v. foto's, op de website waar ik het idee vandaan heb. Klik hier om naar de website te gaan. De kinderen knippen het blaadje uit. Vouwen het dan in een waaier. Vouwen het dubben en lijmen die randjes op elkaar. Dan heb je een blaadje. Ik heb de kinderen deze met sterke lijm op de achtergrond laten plakken, anders blijft het niet zitten. Nu nog een steeltje knutselen en het blaadje is klaar. Laat de kinderen zoveel blaadjes maken als ze zelf willen.

Succes!

Dit filmpje van de resultaten moest ik gewoon even met jullie delen!

Download de printables hier

Klik hier als bovenstaand links niet werken

null

bottom of page