top of page

Rendierlichtjes


Wat ik het aller leukste vind tijdens de kerstperiode zijn de gezellige lichtjes. Dat je dan 's morgens in het donker begint, met alleen de kerstlichtjes aan. Ik vind dat zo'n gezellig sfeertje.

Tijdens de kerstperiode begin ik elke ochtend daarom even in het donker met voorlezen. Ik vind het dan leuk als de kinderen ook een lichtje op tafel hebben staan die ze elke morgen aan mogen zetten. Dit lichtje gebruik ik dan ook bij het kerstdiner.

In verband met de veiligheid mogen wij geen echte waxinelichtjes meer gebruiken en gebruiken wij nu waxinelichtjes op een batterij. Dit geeft meer mogelijkheden om een lichtje te maken! Want de lichtjes hoeven nu niet perse meer in een potje, zoals voorheen voor de veiligheid wel moest. Toen ik op Pinterest aan het speuren was naar een leuk idee voor een lichtje kwam ik deze schattige rendieren tegen. Er leuk om te maken! Dus ik ben meteen aan de slag gegaan.

Wat heb je nodig?

- Bruin papier

- Grote wiebelogen

- Rood vliegerpapier

- Prikmat en prikpen

- Zwarte stift

- Schaar en lijm

- Nietmachine

Hoe ga je te werk?

- Maak als leerkracht vooraf stroken van het bruine papier. Ik heb gewoon een A4 blad gepakt en daar in de lengte stroken van 10 cm van gemaakt. Dat wordt het lichaam.

- Maak als leerkracht ook even een rondje op dit bruine papier (voor de neus), zodat de kinderen die kunnen uitprikken. Ik heb het rondje voor de neus met een dop van een lijmstift overgetrokken.

- De kinderen prikken dus het rondje uit en plakken daar rood vliegerpapier achter.

- Dan tekenen ze met zwarte stift een mondje en plakken ze de wiebelogen op.

- Nu komen ze bij de leerkracht. Ik niet het rendier dan in een rondje vast.

- Dan maken zij nog het gewei en de oren van het rendier. Dit knippen ze zelf uit het bruine papier.

- Nu nog een lichtje meenemen en klaar is dit schattige lichtje!

Hieronder ook nog even een filmpje van hoe de lichtjes dan branden!

bottom of page