top of page

Kerstbomen krassen


Al eerder plaatste ik een bericht waarin ik met de kinderen herfstblaadjes kraste: herfstmagie. Dat vonden ze zo leuk en zag er ook zo leuk uit dat ik ook aan de slag ben gegaan met kerstbomen!

Wat heb je nodig?

- Magisch tekenblok (ik heb mijne gekocht bij Action) of wit papier, wasco en verf om zelf een magisch vel te maken

- Een sjabloon van een kerstboom (op internet vind je veel verschillende kleurplaten die je hier makkelijk voor kunt gebruiken!)

- Een prikpen of houten stokje (zitten bij de tekenblokken)

Hoe ga je te werk?

- Print een sjabloon van de kerstboom uit en maak hier een stevig sjabloon van op karton

- Leg het sjabloon op je magische tekenblad en trek hem om met je prikpen. In mijn groep heb ik de kerstbomen voor elk kind alvast op het blad gezet.

- De kinderen gaan de kerstboom nu versieren. Ze mogen er zelf diverse dingen bedenken om erin te tekenen. Een prikpen maakt dunnen lijnen, wil je dikkere? Gebruik dan een houten stokje.

- Als je kerstboom klaar is natuurlijk nog even leuk ophangen!

bottom of page