top of page

Boks de klank


Hoe leuk is het als collega's hun geweldige ideeën met je delen! Zo komt dit toffe idee van mijn collega Lenneke. Zij stuurde me een filmpje van haar kids in actie met de vraag of het misschien ook iets voor mij was. Nou natuurlijk is dit ook iets voor mij! Onwijs leuk dat ze dit idee met me deelt, ik ging er enthousiast mee aan de slag. Toen vroeg ik haar of ik het ook met jullie mocht delen en dat mocht, dus hierbij deze leuke oefening!

Wat heb je nodig?

- Zeg wat je ziet blad (hieronder te downloaden)

- Sponzen

- Lijmpistool

- Zwarte stift

- Lamineervellen en -apparaat

Hoe maak je het blad klaar?

- Print het zeg wat je ziet blad op A3 en lamineer dit.

- Schrijf met stift de klanken/letters die jij wilt gebruiken op de spons.

- Lijm de sponzen op het blad, gebruik voor de stevigheid een lijmpistool.

Hoe werkt het?

- Hang de bladen op in de gang (of waar je het dan ook maar wilt doen).

- Dan is het eigenlijk heel simpel: zeg wat je ziet en boks! Geef de spons een boks en zeg daarbij de klank.

Heerlijke oefening voor het bewegend leren! Je ziet dat de kinderen ook als ze over de gang lopen toch even bezig zijn met leren. Op elk vrij moment boksen ze eventjes, zonder dat ze zelf door hebben dat ze daarmee het lezen aan het oefenen zijn.

Download het boks blad hier

Klik hier als bovenstaande link niet werkt

bottom of page