top of page

Kerstvenster glas in lood

Dit kerstvenster zag ik voorbij komen op Pinterest en ik was meteen verkocht! Hoe leuk zien deze eruit?! Dit idee komt van kleuteridee.nl en is zeker ook goed uit te voeren in groep 3.

Op de website van Kleuteridee kun je de beschrijving vinden en een sjabloon afdrukken voor dit leuke venster. Het is wel echt fijn om dit op A3 formaat te doen, A4 is echt te klein voor de kinderen om te prikken. Ik merkte dat ze het op A3 formaat soms al heel lastig vonden. Als je wat steviger papier kunt gebruiken is dat zeker een aanrader.

Toch is deze opdracht, ondanks dat sommige stukken lastig te prikken zijn voor jonge kinderen, wel heel leuk om te doen. Ik heb vooraf gewoon met de kinderen besproken dat sommige stukjes best lastig konden worden en dat dit ook een goede oefening was om het prikken rustig en geconcentreerd te doen. En geconcentreerd deden ze het zeker, toen ze begonnen was het doodstil in de klas! Dat zegt mij altijd dat de kinderen echt bezig zijn met hun werkje en daar hun best voor doen.

Ik vind de resultaten echt super leuk geworden! Ik heb deze opdracht in mijn groep 3 gedaan, maar ook met de kinderen uit de groepen 1 t/m 4. Iedereen vond het super leuk en ging met een mooi werkje de deur uit.

Het is overigens ook heel leuk om deze vensters voor het raam te zetten zodat er licht doorheen schijnt, maar het is ook leuk om achter de vensters een klein waxinelichtje op batterijen te zetten voor het lichteffect!

bottom of page